begeleiding van jongvolwassenen

Begeleiding, Coaching & Coördinatie

Klachtenregeling

Klachtenregeling

We hopen dat het niet zal voorkomen, maar het kan natuurlijk altijd zo zijn dat je niet tevreden bent over de begeleiding of bejegening van Rick of Kornelis. Of misschien van beiden. Je kunt de onderstaande stappen ondernemen.

Stappenplan

  1. Bespreek je klacht met Rick of Kornelis. We nemen je serieus en we hopen en snel samen uit te komen. Als je Rick en Kornelis samen wilt spreken dan kan dat natuurlijk. Of wellicht heb je de voorkeur om eerst alleen met Rick of juist alleen met Kornelis te spreken. Dat kan allemaal en hopelijk komen we er snel uit. Als iemand wilt meenemen om je klacht te bespreken, dan kan dat uiteraard.
  2. Wellicht is het voor jou niet mogelijk het probleem met Rick of Kornelis te bespreken. Onze tip is dan met iemand in gesprek te gaan, die jij vertrouwt. Je kunt bij diegene je verhaal doen en wellicht kan diegene je advies geven wat hij of zij in deze situatie zou doen. Je vertrouwenspersoon kan een familielid of vriend zijn of bijvoorbeeld iemand die bij de gemeente of bij een andere zorginstelling werkt. Becoco kiest ervoor om jezelf een persoon te laten kiezen waar jij vertrouwen in hebt.
  3. Als je niet het gevoel hebt dat je gesprek met Rick en Kornelis iets heeft opgeleverd of veranderd of als je vindt dat een gesprek al een gepasseerd station is, dan kun je een klacht indienen. Becoco heeft een contract met SoloPartners. Dit bedrijf heeft een onafhankelijke klachtenfunctionaris in dienst, die je terzijde kan staan. Zie hieronder de extra informatie over de werkwijze van de Klachtenfunctionaris van SoloPartners.